12.6.12

::TEKANAN::

12.6.12

Yang sebenornya memacam tekanan yg ada kt aku skang ni. Serabut giler kepala hotak. Tp mcm biasala, buat2 mcm takde apa2 kaedahnya ;)

Tekanan yg terbaru, pasal alat pendengaran BAHA si Angah. Yelah benda tu kan direka kt luar negara nun. Mana lah masa reka tu dowang nk pikir org yg guna tu mungkin bertudung ke idak kan? Memula tu Angah mmg xcited la dgn baha tu. Skali, dia sarung tudung..benda tu berbunyik! berdesingggggggg smp dia rasa rimas & pening. Baha tu mmg tak bleh tersentuh dengan apa2 pon sbb kat cover luar dia tu ada alat mcm microphone.

Yang aku tandakan tu ler microphonenya...kowang bayangkan le kalau ada kain melekat & tergesel2 kt situ, memacam bunyik dia kluar. Sian kt Angah tau.. 

Start dari smalam aku dah reka cekak getah utk dia. Aku coverkan tmpt letak Baha tu dgn kertas keras. Memula tu berjaya. Skali, pagi td ms aku siap2kan dia gi skolah, benda tu berdesing kuat sbb tersentuh kertas yg aku coverkan kt tepi cekak. Aduhai, frust lagi Angah sbb tak dpt pakai Baha gi skolah. Dlm minggu ni kalau dpt jmp supplier Baha tu bleh la aku tanye pendapat dia nk buat camne dgn alat tu kalau pakai dengan tudung..

Sian sungguh kt dia. Blk ni aku nk try buat kaedah lain lak. Sok nnt aku tunjuk dgn kowang ye...tak kira lah, berjaya ke idak. Tp harap2 berjaya la. 

6 comments:

adarnadzmie said...

alahai sian angah...:(

ieda said...

mmmm....macam tu plk yer...nampaknya kena bincang dgn supplier jugak ni...sabar angah ek..nanti mama angah mesti jumpa penyelesaiannya.

QASEEH HATIKU QASEEH said...

sian nya....tp jgn give up....pasti ada cara utk solve dat prob....

Anonymous said...

Aku plak tertekan,,,gane nih ai??!!!nanti ko call supplier or prof ye tanya,,aku tak ada no prof,,tq

annadinara said...

Salam kenal Kak Ai,
kesiannya Angah,tak dapat segera menikmati 'pendengaran' barunya.. Mudah-mudahan ada jalan keluar. Biasa kan kak Ai pandai dan kreatif, pasti jumpa!!

A.I said...

KAK NORMI,
TULER...SIAN DIA KAK :(

IEDA,
MMG TUNGGU SUPPLIER CALL JE NI. JMP NNT NK TANYE DIA CAMNE.

CT,
INSYAALLAH BEB..

YONG,
AKU ADA NO TEPON PROF. TP TAKUT GANGGU DIA. AKU NK TGG TIME JMP VALLERI NNT..

ANNADINARA,
SALAM KENAL :)
INSYAALLAH...MINTAK2 LPS NI ANGAH SELESA GUNA BAHA TU DGN TUDUNG..

klik klik (^_^)